Dachser DIY Logistics w Polsce w 2015 roku zwiekszył rok do roku o 162% liczbę przesyłek eksportowych zrealizowanych do europejskich marketów typu dom i ogród. Był to największy wzrost wśród europejskich oddziałów Dachser DIY-Logistics. Tym samym Polska zdobyła pierwsze miejsce w rankingu eksportu prowadzonym przez jednego z największych operatorów logistyczncych na świecie. Ogłoszenie zwycięzcy odbyło się podczas Europejskich Dni DIY organizowanych w tym roku przez Dachser w Madrycie.

- Zdobycie pierwszego miejsca w Europie pod względem wzrostu obsługi przesyłek eksportowych to efekt naszej pracy włożonej w systematyczny rozwój Dachser DIY-Logistics w Polsce, ale duże znaczenie miała też ekspansja polskich producentów na rynki europejskie. Wielu z nich, szukając doświadczonych, godnych zaufania operatorów logistycznych, znających dobrze rynki europejskie, decyduje się właśnie na współpracę z Dachser. Gwarantujemy nie tylko wysokiej jakości obsługę, terminowość dostaw, ale też wiele dodatkowych usług, dzięki którym towar klientów trafia szybko na półki sklepowe i jest odpowiednio na nich eksponowany. Możemy efektywnie oferować taki serwis dzięki codziennej sieci połączeń drobnicowych w Europie, dostaw do 18 000 marketów każdego dnia w określonych oknach czasowych oraz zespołom merchandiserów na bieżaco obsługujących towar naszych klientów w sklepach DIY w całej Europie  - wyjaśnia Juliusz Pakuński, project manager Dachser DIY-Logistics.

Istotny wpływ na nasze wyniki ma również fakt, że transportujemy coraz więcej przesyłek w kanale business to customer w ramach sprzedaży on-line sieci oraz sprzedaży internetowej polskich producentów w sektorze dom i ogród w Europie. Obsługujemy również dostawy do Amazona.  Wzrost wolumenu pozwala nam na wykorzystywanie efektu skali w optymalizacji obsługi naszych klientów. Zacieśniamy również współpracę Dachser w ramach projektu interlockingu w skali globalnej, a w rezultacie bardzo efektywnie obsługujemy klientów także poza Europą z wykorzystaniem również transportu lotniczego i morskiego, przykładowo na rynek Ameryki Północnej, który generuje roczny obrót w sektorze DIY na poziomie 243 miliardów euro, stanowiąc 60,2 % światowego obrotu marketów DIY – dodaje Juliusz Pakuński.

Podczas dwudniowego spotkania w Hiszpanii managerowie Dachser DIY-Logistics z różnych krajów mieli okazję wymienić się doświadczeniami w obszarze usług dla sektora Do-It-Yourself. Omawiano m.in. trendy eksportowe w poszczególnych krajach, bieżące projekty realizowane z dostawcami, sieciami i w ramach interlockingu, a także możliwości wynikające z e-logistyki i stale rozwijanych systemów IT, które stanowią przewagę konkurencyjną na rynku usług logistycznych.

Kolejne Europejskie Dni DIY odbędą się w 2017 roku w Polsce.