Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, dynamicznie rozwija sprzedaż opakowań na rynek włoski. Od początku roku wartość dostaw na ten rynek ze słupskiej fabryki zwiększyła się już 8-krotnie w stosunku do sprzedaży w 2012 r., a na koniec roku spółka spodziewa się dynamiki wzrostu na poziomie 1000%. Plast-Box sprzedaje we Włoszech okrągłe opakowania plastikowe z pokrywką o pojemnościach od 2,5l do 25l przeznaczone głównie dla branży spożywczej. Są one dostosowane do specyficznych wymagań w tym kraju pod względem konstrukcji, wytrzymałości i wymiarów. Obecnie spółka prowadzi rozmowy z włoską firmą mleczarską na zamówienia ponad 200.000 opakowań.

- Zdecydowane zwiększenie sprzedaży w Włoszech było jednym z naszych celów biznesowych na ten rok. Prowadzimy tam sprzedaż opakowań od kilku lat, ale wcześniej nasze dostawy miały ograniczony charakter ze względu na liczne bariery wejścia na ten rynek. We Włoszech musimy się mierzyć z dużą konkurencją i to przede wszystkim z producentami lokalnymi, którzy oferują bardzo tanią produkcję. W rezultacie, głównym kryterium wyboru dostawcy bywa cena, a nie jakość i serwis, co jest naszym atutem na wielu krajach zachodnioeuropejskich. Dodatkowo nie pomaga nam duża odległość, która podbija koszty produktu. Sporym wyzwaniem było też znaczne rozdrobnienie rynku. We Włoszech większość podmiotów w branży spożywczej to małe, rodzinne biznesy, nieogłaszające się w internecie czy innych mediach, a więc trudne do namierzenia i bardzo przywiązane do tradycji. Na szczęście, dzięki nawiązaniu współpracy z lokalnym partnerem, którego przekonaliśmy do naszej oferty, wszystkie te bariery udało nam się przezwyciężyć i teraz spodziewamy się systematycznego zwiększania sprzedaży na tym rynku - komentuje Andrzej Sadowski, członek zarządu Plast-Box SA.

Plast-Box dostarcza plastikowe opakowania do 30 krajów europejskich, w tym niemal do wszystkich państw Unii Europejskiej oraz na rynki Europy Wschodniej, m.in. do Rosji i na Ukrainę. Udział eksportu w sprzedaży Plast-Boxu systematycznie rośnie - po pierwszej połowie 2013 r. przekroczył już 70%.