Dachser logo

Mark Rollinson objął stanowisko dyrektora zarządzającego Dachser w Wielkiej Brytanii. Zastąpi w tej funkcji Nicka Lowe, który kierował brytyjskim oddziałem firmy przez 17 lat, a teraz odszedł na emeryturę.

Dachser logo

Dachser, globalny operator logistyczny, rozwija swój oddział w centralnej Polsce. Liczba przesyłek obsłużonych przez Dachser w podłódzkim Strykowie wzrosła w pierwszym półroczu tego roku o 16% w porównaniu z takim samym okresem 2017 r., a ich tonaż zwiększył się o ponad 14%. Ponadto oddział uruchomił kolejne cztery bezpośrednie połączenia do Niemiec, dzięki czemu na koniec czerwca 2018 r. dysponował 15 stałymi liniami drobnicowymi wychodzącymi do tego kraju.

Porta logo

Grupa Porta KMI Poland, największy producent drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej, uruchomiła Akademię Dobrego Montażu. To pierwsze w Polsce centrum szkoleniowo-autoryzacyjne, gdzie montażyści z całego kraju będą mogli doskonalić swoje umiejętności i zdobywać certyfikaty autoryzowanego montażysty drzwi Porta. Z Akademii będą też korzystali uczniowie klasy patronackiej, przygotowujący się do zawodu montażysty drzwi.

Tikku logo

Na antenę HGTV Home & Garden powraca popularny, wnętrzarski program telewizyjny „Domowe rewolucje”. W  nowym, trzecim sezonie Dorota Szelągowska w roli prowadzącej będzie odmieniać stare, mało funkcjonalne mieszkania i korzystając m. in. z produktów Tikkurila stworzy zachwycające, zgodne z najnowszymi trendami wnętrza. Premierowy odcinek sezonu już 5 października o godz. 22.00 na kanale HGTV Home & Garden, zaś 7 października o godz. 18.00 w TVN.

Dachser logo

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, osiągnął najwyższy poziom zatrudnienia w swojej historii. Na całym świecie w grupie Dachser pracuje około 30,5 tysiąca osób, z czego ponad 16,2 tysiąca w Niemczech, macierzystym kraju tej firmy. W Polsce liczba pracowników operatora również rośnie, wynosząc obecnie ponad 500.

Global Expo logo

Nowoczesne centrum wystawiennicze, które powstaje na pofabrycznych terenach FSO na Żeraniu, otwiera się z początkiem listopada 2018 r. Obiekt będzie zapewniać największą w stolicy halę targową pod jednym dachem o powierzchni ponad 12 tys. mkw. Na miejscu przy Modlińskiej 6D będą odbywać się różnego rodzaju imprezy targowe, kongresy, gale, a nawet bardziej niestandardowe eventy i pokazy. Do dyspozycji organizatorów wydarzeń będzie też piętro konferencyjne, gdzie znajdzie się sala eventowa na 1,8 tys. osób i sale konferencyjne przeznaczone na mniejsze spotkania. Pierwsza impreza zaplanowana została już na 3 listopada 2018.

Sfinks logo

 

Spółka Sfinks Polska, zarządzająca sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy oraz WOOK, w I półroczu br. wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 82,71 mln zł wobec 87,90 mln zł rok wcześniej. Gastronomiczny operator zwiększył przy tym zysk na sprzedaży o 1,48 mln zł rok do roku. Jednocześnie spółka odnotowała jednostkowy wynik netto na poziomie (-)2,81 mln zł oraz wynik EBITDA w wysokości 4,53 mln zł, podczas gdy przed rokiem było to odpowiednio: (-)1,06 mln zł i 6,31 mln zł. Bezpośredni wpływ na obniżenie wyniku miały zmiany w otoczeniu, w tym wprowadzenie zakazu handlu w niedziele, co spowodowało obniżenie sprzedaży, a tym samym  konieczność utworzenia rezerw na aktywa kilku restauracji.

Sfinks logo

Spółka Sfinks Polska, zarządzająca sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło, Fabryka Pizzy oraz WOOK, otrzymała pozytywną decyzję BOŚ S.A. w sprawie zmiany warunków umowy kredytowej. Bank zaakceptował  złożoną propozycję spółki dotyczącą wydłużenia spłat kredytu do 2028 r., co oznacza niższe raty, a tym samym poprawę płynności. Oprócz tego zostały ustalone nowe, odpowiednie do planów rozwoju Sfinksa wymogi kredytowe, w tym  podwyższenie  kapitału spółki o co najmniej 5,5 mln zł. Zmiana harmonogramu spłat kredytu oraz zwiększenie kapitałów były wskazywane przez Sfinksa jako jedne ze źródeł finansowania rozwoju według opublikowanej w 2017 r. strategii.

Fabryka Pizzy logo

Grupa Sfinks Polska, zarządzająca sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło i WOOK, otworzyła restaurację Fabryki Pizzy w Krakowie. Nowo powstały lokal mieści się w dzielnicy Czyżyny, w pobliżu uczelni AWF. Restauracja prowadzona jest w modelu franczyzowym i jest szóstym lokalem tej sieci w mieście. Jednocześnie jest to już 17. Fabryka Pizzy w Polsce i siódma, która działa w ramach Sfinksa.

 

Nowo powstała Fabryka Pizzy zajmuje powierzchnię 160 mkw., a sala konsumpcyjna pomieści 50 gości. W sezonie letnim przy restauracji będzie działać również ogródek, z miejscem dla ok. 20 osób. W lokalu nie brakuje udogodnień dla rodzin z dziećmi. Dla najmłodszych przygotowano kolorowy kącik zabaw, krzesełka do karmienia i przewijaki. Wystrój wnętrza Fabryki Pizzy jest urządzony zgodnie z najnowszymi standardami sieci. Salę zdobią przybory kuchenne, jak wałki do ciasta i deski. Przyjazny klimat nowej restauracji podkreślają też wyłożone cegłą ściany, drewniane stoły i kolorowe krzesła.

 

- Nasza najnowsza restauracja mieści się na nowym, dużym osiedlu w Krakowie, które w dalszym ciągu się rozbudowuje. Niemniej już teraz wśród mieszkających tu osób nie brakuje rodzin z dziećmi, ale też studentów, bo w bliskim sąsiedztwie znajdują się uczelniane akademiki i krakowski AWF. Dlatego chcieliśmy otworzyć w tym miejscu restaurację, która będzie zapewniać większą salą dla gości, by w komfortowych warunkach mogli się u nas spotkać w gronie rodziny czy przyjaciół. Jestem przekonana, że swobodny klimat Fabryki Pizzy i serwowana w niej włoska kuchnia przypadną do gustu naszym klientom – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, spółki zarządzającej siecią Fabryka Pizzy.

 

W ofercie Fabryki Pizzy, oprócz różnego rodzaju pizzy, goście znajdą również inne smaki kuchni włoskiej. Restauracja oferuje m.in. gnocchi, makarony, risotto, dania wegetariańskie czy w wersji light. Ważną pozycję w karcie zajmują bombery, stanowiące charakterystyczne danie restauracji. Są to gorące, świeżo wypiekane buły pizzowe serwowane z różnymi składnikami do wyboru.

 

 

Nowa Fabryka Pizzy w Krakowie mieści się na parterze bloku mieszkalnego przy ul. Bolesława Orlińskiego 5 na osiedlu mieszkaniowym Avia. Restauracja jest otwarta od niedzieli do czwartku w godzinach 12:00-22:00, a w piątki i soboty od 12.00 do 23.00.

Porta logo

Grupa Porta KMI Poland, największy producent drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej, rozpoczęła budowę magazynu centralnego w Nidzicy. Obiekt powstaje w ramach wartego ok. 40 mln zł projektu inwestycyjnego. Celem tego przedsięwzięcia jest scentralizowanie i optymalizacja dystrybucji wyrobów gotowych grupy. Inwestycja w Nidzicy ma być oddana do użytku w grudniu 2019 r.

Dachser logo

Dachser, globalny operator logistyczny, wziął udział w międzynarodowych targach spoga+gafa 2018 - jednej z największych imprez w branży ogrodniczej, która odbyła się w Kolonii w Niemczech. Wydarzenie zgromadziło około 2 tysięcy wystawców z całego świata, w tym swoje stoiska miało blisko 50 polskich firm. Podczas targów Dachser przedstawił swoje usługi logistyczne dla segmentu DIY, a motto eventu „Come and grow” doskonale wpisało się w działalność operatora w ramach rozwiązania DIY-Logistics, obchodzącego w tym roku 20-lecie.

Porta logo

Artur Pęksyk objął stanowisko dyrektora Pionu Sprzedaży i Marketingu utworzonego w Porta KMI Poland w wyniku strategicznej decyzji o konsolidacji dwóch departamentów. W ramach swoich obowiązków będzie koordynował działania w obszarze sprzedaży i marketingu, a także logistykę oraz eksport. Operacyjnie silne wsparcie będzie mu zapewniał Jacek Woźniak w nowej funkcji Dyrektora Sprzedaży. Porta KMI Poland jest największym producentem drzwi w Europie Środkowo-Wschodniej z obrotem na poziomie 407 mln zł w 2017r. i eksportem w wysokości 109 mln zł w 2017 r.