Osoby planujące remonty i poszukujące w związku z tym wskazówek kolorystycznych mogą teraz bez wychodzenia z domu i całkowicie bezpłatnie, skorzystać z usług profesjonalnych designerów, a wszystko dzięki poradom organizowanym przez Tikkurila. Kalendarz konsultacji online z designerem oferowanych przez tę markę dostępny jest w serwisie https://www.estudiokoloru.pl/porada-designera/porada-designera-online

Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku wprowadziło innowacyjne zabezpieczenie przeciwko koronawirusowi. To powłoka z nanocząsteczkami dwutlenku tytanu, która pod wpływem światła niszczy wszelkie drobnoustroje, w tym ludzkiego koronawirusa. Powłoką o nazwie TitanSolid, która powstała dzięki współpracy polskiej firmy Lumichem i naukowców uniwersyteckich, zabezpieczono wystawę główną oraz inne miejsca w budynku.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca m.in. sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki czy Chłopskie Jadło, otrzymała zgodę wierzycieli na zawarcie układu zaproponowanego w ramach Uproszczonego Postępowania Restrukturyzacyjnego. To jeden ze sposobów, za pomocą którego gastronomiczna spółka chce ustabilizować trudną sytuację finansową wynikającą w dużej mierze z pandemii i wielomiesięcznego lockdown. Równolegle Sfinks ubiega się o wsparcie dla przedsiębiorstw w restrukturyzacji, czyli o pożyczkę z Agencji Rozwoju Przemysłu w ramach programu Polityka Nowej Szansy, by móc przetrwać okres zamrożenia branży. Jednak do dziś spółka nie otrzymała decyzji w sprawie wniosku przesłanego do ARP jeszcze 30 października 2020 r.

Kraków Airport wprowadził kolejne nowoczesne rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo podróży w czasie pandemii. Pojemniki, z których korzystają pasażerowie podczas kontroli bezpieczeństwa, jak również te na stanowiskach odpraw zostały pokryte powłoką TitanSolid niszczącą ludzkiego koronawirusa oraz inne wirusy i bakterie. Krakowskie lotnisko jest kolejnym podmiotem z branży transportowej korzystającym z tej metody sanitarnej.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa rozszerza działania wokół sprzedaży praw mediowych i rozpoczyna współpracę z Content Arena, dostawcą oprogramowania ułatwiającego obrót sportowymi prawami mediowymi. Dzięki temu Ekstraklasa zyskuje nowe narzędzie do promocji i komercjalizacji rozgrywek oraz jeszcze szerszy dostęp do zagranicznego rynku sprzedaży praw mediowych. Z Content Arena współpracują topowe ligi z wielu krajów, zajmujące się samodzielną sprzedażą praw mediowych, m.in. Bundesliga.

Ekstraklasa logo

Ekstraklasa SA kontynuuje działania w zakresie rozszerzania transmisji rozgrywek u zagranicznych nadawców. Na sezon 2020/21 zostały podpisane umowy obejmujące 17 krajów, w tym najnowszy kontrakt, na bazie którego polskie mecze są pokazywane w Indonezji i Timorze Wschodnim. Ligowa spółka przedłuża też umowy na kolejne lata z dotychczasowymi partnerami. Podpisano już nowe kontrakty na sezony od 2021/2022 do 2024/2025 na transmisje meczów na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii oraz z największym partnerem ligi w zakresie praw międzynarodowych – IMG Arena, która obsługuje zagraniczne prawa bukmacherskie Ekstraklasy na całym świecie.

Sfinks logo

Sfinks Polska, właściciel sieci gastronomicznych Sphinx, Chłopskie Jadło i Piwiarnia, w trzecim kwartale 2020 r. systematycznie odbudowywał sprzedaż po wiosennym lockdown, dzięki czemu w lipcu przychody porównywalnej sieci restauracji były niższe od tych sprzed roku o 24%, w sierpniu o 21%, a we wrześniu o 17%. Równocześnie wynik EBTDA na koniec września 2020 r. wyniósł, po oczyszczeniu z wpływu MSSF16, -5 mln zł wobec 4 mln zł w 2019 r. Drugie tegoroczne zamknięcie branży gastronomicznej, które nastąpiło 24 października, ponownie spowodowało załamanie obrotów, skutkując utratą 47% przychodów w tym jednym miesiącu. Mimo trudnych warunków spółka realizuje plan, który ma doprowadzić do ustabilizowania sytuacji. Sfinks kontynuuje rozwój sprzedaży w dostawie i na wynos. Przygotowuje się też do uruchomienia nowych źródeł przychodów: sprzedaży dań gotowych w ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych we współpracy z Eurocash oraz oferty cateringowej. Jednocześnie spółka szuka szans na poprawę sytuacji korzystając z przepisów w ramach rządowych tarcz antykryzysowych dla przedsiębiorców.

Ekstraklasa logo

Pięć silnych i doskonale rozpoznawalnych marek będzie wspierać od początku sezonu trzecią edycję największego turnieju esportowego w Polsce w grze EA Sports FIFA21 – Ekstraklasa Games. W dalszym ciągu w gronie sponsorów pozostają Media Expert i KFC, które towarzyszą mu od pierwszej edycji. W ramach nowych kontraktów do rozgrywek dołączają Monte Snack, Crunchips i Pracuj.pl.

Sfinks logo

Sfinks Polska, właściciel marek gastronomicznych Sphinx, Chłopskie Jadło czy Piwiarnia Warki, w pandemii rozwija sieć wirtualnych restauracji, czyli bez stacjonarnego lokalu. Obsługują one wyłącznie zamówienia w dowozie i na wynos. W efekcie w Polsce jest już 16 dodatkowych wirtualnych punktów Chłopskie Jadło, działających równolegle do 10 tradycyjnych restauracji pod tym szyldem. Zasięg zwiększają też całkowicie wirtualne marki Sfinksa, które z założenia nigdy nie miały sali dla klientów, tj. The Burgers, YOLO Chicken, Och! PITA i Da Mamma. Łącznie w całym kraju Sfinks ma dziś 93 wirtualne restauracje.

tikkurila logo

Kolory we wnętrzach nie tylko odzwierciedlają nasz charakter, ale wpływają też na odczuwane emocje. Z ich pomocą możemy budować poczucie bezpieczeństwa i nadziei oraz wpłynąć na dobre nastroje domowników. Kierując się tymi zasadami, marka Tikkurila zaprezentowała najnowszą kolekcję Color Now 2021, pełną kolorystycznych inspiracji na wejście w nadchodzący rok z nową, pozytywną energią i nastawieniem na lepsze jutro.

Sfinks logo

Sphinx i Chłopskie Jadło, sieci restauracji należące do Sfinks Polska, przygotowały świąteczną ofertę bonów podarunkowych do swoich lokali. Mogą z niej skorzystać zarówno klienci indywidualni, jak i firmy, dla których bon może być pomysłem na prezenty pracownicze. Bony z terminem ważności do 31.12.2021 r. dostępne są w trzech nominałach - 25 zł, 50 zł i 100 zł – i mogą mieć formę papierową lub elektroniczną.

tikkurila logo

Tikkurila zaprezentowała kolor roku 2021 – został nim delikatny i podnoszący na duchu błękit Y354 Cumulus. Odcień ten, wybrany przez ekspertów Tikkurila, nawiązuje do odradzającej się nadziei i poczucia wspólnoty w tworzeniu lepszego jutra. „Głowa do góry. Przyszłość maluje się w jasnych barwach” – oto przekaz, który reprezentuje Y354 Cumulus.