Skuteczne budowanie marki miejsca poprzez eventy zostanie omówione w trakcie debaty „Trójkąt Efektywności Briefu - zasady i korzyści ze współpracy administracji publicznej z usługodawcami i biznesem”, która odbędzie się w pierwszym dniu targów EVENT 2010 w ramach spotkań w Meeting Barze. Uczestnicy dyskusji będą mogli dowiedzieć się, co sprawia, że eventy tworzone i przygotowywane przez administrację samorządową we współpracy z uczelniami, profesjonalistami branży marketingowej oraz lokalnym biznesem, stają się skutecznym narzędziem do budowania marek miast, regionów i państw, co w efekcie prowadzi do zwiększenia ich atrakcyjności pod względem turystycznym, inwestycyjnym, jak również podnosi dobrobyt mieszkańców. Debata kierowana jest m.in. do przedstawicieli samorządów, specjalistów branży marketingowej oraz lokalnych firm lub marek angażujących się w kreowanie eventów. Organizatorem spotkania jest Brief for Poland. Targi Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów EVENT 2010 odbędą się w dniach 7-8 października w warszawskim centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c. Wstęp na targi i szkolenia jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji na www.targievent.pl/rejestracja.

Według badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy w  ramach kampanii edukacyjnej „Lepszy start dla Twojego dziecka” 10% Polaków uważa, że kobiety mogą spożywać alkohol w trakcie ciąży. Z kolei 14% badanych jest zdania, że niewielkie ilości alkoholu wypijanego przez kobietę w ciąży nie szkodzą ani jej, ani dziecku. Aż 34% Polaków deklaruje, że było świadkiem, kiedy kobieta w ciąży piła alkohol. Tymczasem nawet niewielka ilość alkoholu wypita przez ciężarną może mieć negatywne i nieodwracalne skutki dla dziecka. Niesie bowiem za sobą ryzyko, że dziecko urodzi się z Alkoholowym Zespołem Płodowym (FAS). Edukację Polaków w tym zakresie od 2008 r. prowadzi Polski Przemysł Spirytusowy w ramach cyklicznej kampanii „Lepszy start dla Twojego dziecka”.  Międzynarodowa społeczność od 1999 r. w dniu 9 września obchodzi Światowy Dzień FAS, by zwrócić uwagę, że nie ma bezpiecznej ilości alkoholu, jaką może wypić kobieta w ciąży. Według badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie ZP PPS świadomość istnienia Alkoholowego Zespołu Płodowego (FAS) deklaruje 44% Polaków.

Najlepsze praktyki z zakresu projektowania, budowy i administrowania basenami zostaną zaprezentowane na I Krajowym Forum POOL TECH organizowanym 15 października br. podczas VIII Międzynarodowych Targów Infrastruktura 2010 w Warszawie. Forum skierowane jest m.in. do samorządowców, którzy decydują o budowie lokalnych obiektów użyteczności publicznej. W trakcie spotkania będą mogli poznać przykłady podnoszenia atrakcyjności regionów poprzez inwestycje w wodne obiekty sportowo-rekreacyjne, sposoby ich finansowania oraz dowiedzieć się, jak poprawiać rentowność funkcjonujących pływalni. Praktyczna wiedza i porady zostaną przedstawione przez najlepszych polskich specjalistów z zakresu budowy i administrowania pływalniami i basenami. Szacuje się, że w Polsce obecnie jest 1100 wodnych obiektów sportowo-rekreacyjnych, a w ciągu najbliższych 5 lat ich liczba może wzrosnąć do 1400. Targi Infrastruktura i Forum POOL TECH będą okazją do nawiązania kontaktów z inwestorami, uznanymi projektantami oraz renomowanymi dostawcami technologii i technik basenowych. Organizatorem forum będzie AGM Grupa Mediowa. Targi Infrastruktura 2010 odbędą się w dniach 13-15 października br. w nowoczesnym Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56C.

Oficjalna delegacja wiodących touroperatorów z Libanu będzie gościć pierwszego dnia XVIII Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw. Do Warszawy przyjadą między innymi przedstawiciele Nakhal, największego udziałowca na libańskim rynku turystycznym oraz prężnie działającej Wild Discovery z oddziałami na Dubaj i Syrię. Wizycie libańskich touroperatorów towarzyszyć będzie dziennikarz „Beirut time out” przygotowujący reportaż o Polsce i jej atrakcjach, który zostanie również opublikowany w oddziałach na Bliskim Wschodzie. Targi TT Warsaw odbędą się w dniach 23-25 września 2010 r. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska.

Ponad 50 krajów z całego świata zaprezentuje się na XVIII Międzynarodowych Targach Turystycznych TT Warsaw. Po raz pierwszy swoją ofertę turystyczną przedstawią Republika Zielonego Przylądka, Ghana, Algieria, Mozambik czy Namibia. Nowymi propozycjami turystycznymi będą zaskakiwać też kraje z różnych regionów świata, które po raz kolejny wystawią się na TT Warsaw. Najciekawsze całoroczne atrakcje turystyczne szczególnie mocno w tym roku promować będzie sąsiadująca z Polską Słowacja, która jest oficjalnym krajem partnerskim tej edycji targów. Wśród licznych międzynarodowych propozycji nie zabraknie też rodzimych wystawców, prezentujących walory turystyczne polskich miast i regionów również zagranicznym gościom. Tegoroczne TT Warsaw swoją obecnością uświetni blisko 50 ambasadorów, a także przedstawiciele polskich władz państwowych i organizacji branżowych w tym Ministerstwa Sportu i Turystyki, Sejmowej Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej, czy Polskiej Izby Turystycznej. Targi TT Warsaw odbędą się w dniach 23-25 września 2010 r. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska.

 

Centrum Targowo-Kongresowe MT Polska będzie gospodarzem nowej jesiennej imprezy dla branży kosmetycznej, targów Beauty Forum & Spa. Już we wrześniu profesjonaliści z branży kosmetyki klasycznej i paznokciowej oraz specjaliści z sektora Spa & Wellness będą mogli zapoznać się z najciekawszymi propozycjami produktów i usług dostępnych na rynku w jednym z najnowocześniejszych obiektów targowo-kongresowo-eventowych w Polsce. Wystawom targowym będą też towarzyszyć liczne szkolenia branżowe, konkursy i pokazy. Beauty Forum & Spa odbędą się w dniach 18-19 września br. w MT Polska przy ul. Marsa 56C w Warszawie. Organizatorem targów jest wydawnictwo Health and Beauty Media.

Do rozpoczęcia targów WorldHotel 2010 pozostało ponad 5 tygodni, a wydarzenie już notuje rekordowe zainteresowanie zarówno wśród dostawców produktów i usług dla branży hotelarskiej, jak i osób zwiedzających. Do połowy sierpnia na tegoroczną edycję zgłosiło się już dwa razy więcej wystawców niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Na WorldHotel 2010 nie zabraknie czołowych firm oferujących szeroki asortyment dedykowanych rozwiązań dla rynku HoReCa, które prezentowane będą w 6 sektorach tematycznych: wyposażenie i wystrój wnętrz hotelowych, tekstylia i galanteria hotelowa, sprzęt i środki do utrzymania i konserwacji obiektów, rozwiązania informatyczne, systemy rezerwacji i zabezpieczeń oraz infrastruktura rekreacyjna i SPA&Wellness. Z kolei dużą frekwencję zwiedzających zapowiada zdecydowany wzrost liczby osób rejestrujących się on-line. Targi cieszą się ogromnym zainteresowaniem nie tylko wśród właścicieli obiektów noclegowych, ale również wśród architektów oraz osób planujących inwestycje. III Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel odbędą się w dniach 29 września - 1 października br. w centrum MT Polska przy ul. Marsa 56C w Warszawie.

Nawet najmniejsza ilość alkoholu może mieć negatywny wpływ na rozwój dziecka. Tymczasem z badań TNS OBOP zrealizowanych w sierpniu 2010 roku na zlecenie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS) wynika, że co szósta kobieta w wieku 18-35 lat uważa, że alkohol w niewielkiej ilości spożywany w trakcie ciąży nie szkodzi przyszłej mamie ani jej dziecku. Odpowiedzią na brak pełnej wiedzy w społeczeństwie na temat zagrożeń wynikających wprost ze spożycia alkoholu w trakcie ciąży jest kampania edukacyjna „Lepszy start dla Twojego dziecka” organizowana przez ZP PPS. Od sierpnia poprzez akcje informacyjne i promocyjne Polski Przemysł Spirytusowy przekazuje kobietom spodziewającym się dziecka bądź planującym ciążę informacje,  że nawet niewielka ilość alkoholu wypita w ciąży może mieć negatywne i nieodwracalne skutki dla dziecka. Celem PPS jest jednocześnie budowanie świadomości w społeczeństwie na temat konieczności całkowitej abstynencji od alkoholu w trakcie ciąży. W szczególności w ramach kampanii „Lepszy start dla Twojego dziecka” PPS zwraca uwagę na ryzyko wystąpienia u dzieci alkoholowego zespołu płodowego (FAS), o którym przypomina również społeczeństwu Międzynarodowy dzień FAS obchodzony 9 września. Kampania walczy z istniejącym wciąż w polskim społeczeństwie błędnym przekonaniem, że okazjonalnie wypity drink, lampka wina czy szklanka piwa nie może zaszkodzić nienarodzonemu jeszcze dziecku. Partnerami merytorycznymi tegorocznej edycji kampanii są Polskie Towarzystwo Ginekologiczne i Polskie Towarzystwo Pielęgniarek i Położnych.

Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS) już po raz trzeci organizuje ogólnopolską kampanię edukacyjną „Lepszy start dla Twojego dziecka”. PPS zwraca w niej uwagę, że nawet najmniejsza ilość alkoholu może mieć szkodliwy wpływ na rozwój dziecka. Kampania jest kierowana głównie do kobiet w wieku 18-35 lat spodziewających się dziecka bądź planujących ciążę, jak również do lekarzy ginekologów i położnych. Realizowana jest poprzez dystrybucję w całej Polsce informacyjnych plakatów, ulotek i standów. Kampania obejmuje działania BTL i PR. Partnerami merytorycznymi tegorocznej edycji kampanii są Polskie Towarzystwo Ginekologiczne i Polskie Towarzystwo Pielęgniarek i Położnych.

„Jak tworzyć oferty w oparciu o polskie atrakcje turystyczne i na nich zarabiać?” – to temat przewodni bezpłatnych warsztatów organizowanych dla przedstawicieli branży turystycznej przez MT Targi oraz Polską Organizację Turystyczną podczas XVIII Międzynarodowych Targów TT Warsaw. W trakcie warsztatów eksperci udzielą profesjonalnych i praktycznych porad, jak stworzyć ciekawe, w pełni opracowane oferty wycieczek po Polsce, począwszy od zorganizowania dojazdu i noclegu, poprzez zapewnienie wyżywienia, zwiedzania, na opiece przewodnika kończąc. Doradzą również jak opracować propozycje turystyczne pod kątem wymagań konkretnych grup odbiorców np. singli, rodzin z dziećmi czy emerytów. Celem zajęć praktycznych prowadzonych w kilkuosobowych grupach będzie m.in. stworzenie konkretnych ofert turystycznych bazujących na certyfikowanych polskich produktach turystycznych. Najlepsze oferty stworzone podczas warsztatów zostaną nagrodzone bezpłatną promocją zapewnioną przez Polską Organizację Turystyczną. Patronat honorowy nad warsztatami objął Minister Sportu i Turystyki, partnerem jest Polska Izba Turystyki, a patronem branżowym „Wiadomości Turystyczne”. Warsztaty odbędą się drugiego dnia Targów TT Warsaw – 24 września br., w godzinach 11.00-16.00 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56C w Warszawie.

Podczas targów EVENT 2010 osoby z branży będą mogły skorzystać z szeregu bezpłatnych szkoleń dotyczących niemal wszystkich aspektów organizacji profesjonalnych eventów. Najlepsze praktyki i aktualną wiedzę w tym zakresie będą prezentować uznani praktycy i eksperci z instytucji branżowych. Podczas szkoleń i seminariów będą omawiać jak zorganizować event bezpieczny i doskonały technicznie, jak przygotować najlepszy projekt imprezy czy wypromować wydarzenie w mediach. Targi Event i towarzyszące im szkolenia oraz panele dyskusyjne będą odbywać się w dniach 7-8 października w warszawskim centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c. Wstęp na targi i szkolenia jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji na www.targievent.pl/rejestracja.

Międzynarodowe Targi Poznańskie nawiązały współpracę z MT Polska, na bazie której Targi Upominków Reklamowych Gift-Expo odbędą się w tym roku w Warszawie w centrum zarządzanym przez MT Polska. W rezultacie targi Gift-Expo zostaną zorganizowane w jednym z najnowocześniejszych obiektów targowo-kongresowo-eventowych w Polsce. Będą prezentować aktualne oferty gadżetów reklamowych oraz niekonwencjonalne sposoby ich wykorzystania w kontaktach biznesowych. Nowością na tegorocznym Gift-Expo będzie specjalna konferencja poświęcona wykorzystaniu gadżetów w promocji klubów i organizacji sportowych. Targi Gift-Expo odbędą się w dniach 7-9 września br. w centrum MT Polska przy ul. Marsa 56C. Organizatorem wydarzenia są Międzynarodowe Targi Poznańskie.